Välkommen till Equmeniascout Hallunda hösten 2023! Affisch med text som återfinns i ren text i artikeln.

Mer äventyr med scouterna i Equmenia Hallunda

Hos oss i scoutkåren i Hallunda får du både äventyr och nya kompisar. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

Kom och testa på scouting!

Tisdag 5 september klockan 18:00-19.00.

Adress:

Equmeniakyrkan, Hallunda Hallundaplan 1. Den gula kyrkan vid Hallunda Centrum/ bussterminalen.

För spårarna vill vi gärna att det följer med en förälder/vuxen.

Aktiviteten är gratis.

Våra vanliga mötestider

Tisdagar kl. 18:00-19:00.

Spårarscouter, 8-9 år

Upptäckarscouter, 10-11 år

Äventyrarscouter, 12-14 år

Om scouterna

Scouterna ger barn, ungdomar och vuxna i hela samhället möjlighet till en utvecklande och rolig fritid full av äventyr och gemenskap.

Vill du veta mer?

Kontakta:

Tillsammans Hallunda - ett projekt av Equmeniakyrkan Hallunda, Equmenia, Sociala missionen och Botkyrka kommun.

Equmeniakyrkan Hallunda och Equmenia Hallunda, Hallundaplan 1, 145 68 Norsborg. Bg 192-2889. Swish 123 225 8622.