pengar nya

Equmeniakyrkan Hallundas ekonomi bygger framför allt på frivilliga gåvor

Tillhörigheten är gratis, uppgiften är gemensam

Det är gratis att gå på gudstjänst i Equmeniakyrkan Hallunda. Det mesta som händer i kyrkan är gratis, eller har annars en låg avgift (t ex medlemsavgift för ungdomsgrupper). Equmeniakyrkan Hallundas ekonomi bygger framför allt på frivilliga gåvor.

Alla är välkomna, även med tomma fickor. Det är också alldeles gratis att vara medlem i Equmeniakyrkan Hallundas församling, precis som tron och frälsningen som är av nåd (=gratis).

Equmeniakyrkan Hallunda har förstås kostnader som på något vis måste betalas. Pengar behövs för kyrkobyggnaden, stearinljus, lön till pastorn, omkostnader för gudstjänster, konserter, gruppverksamheter och så vidare. Equmeniakyrkan Hallunda och Equmenia Hallunda (ungdomsföreningen) har skilda ekonomier, men utan församlingens ekonomiska stöttning skulle heller inte ungdomsarbetet fungera.

Equmeniakyrkan Hallundas ekonomi bygger till väsentlig del på frivilliga gåvor. Det behövs många givare för att nå målet!

Pengar som samlas in vid söndagens gudstjänster, som swishas, som skickas via bankgiro, som kommer in genom autogiro eller kyrkoavgift, bildar tillsammans den frivilliga grunden i församlingens ekonomi.

Vill du ekonomiskt bidra till Equmeniakyrkan Hallundas verksamhet?

Du kan ge vid enstaka tillfällen eller regelbundet. Alla sätt fungerar för alla, oavsett om du är medlem eller ej. Tillsammans bygger vi Guds rike. Det är en glädje att få vara med.

Ge din gåva genom:

• Ge din kollekt under gudstjänsten
  • Sätt in pengar på Equmeniakyrkan Hallundas församlings bankgiro 192-2889
  • Använd Swich, sänd till 123 225 8622
  • Månadsgivande. Det är ett autogirosystem där du själv bestämmer hur mycket du vill ge. Du kan dela upp hur mycket som ska gå till Equmeniakyrkan Hallunda respektive olika gemensamma verksamheter inom Equmeniakyrkan. Equmeniakyrkan Hallundas församlingsnummer: 2613
  • Kyrkoavgift. När du anmält dig tar Riksskatteverket ut 1% av din kommunalt beskattningsbara förvärvsinkomst till Equmeniakyrkan. Av dessa pengar kan du välja att 70% ska gå vidare till Equmeniakyrkan Hallunda, resten går till andra aktiviteter inom Equmeniakyrkan. Det är enkelt med kyrkoavgiften: pengarna dras från lönen samtidigt med skatten. Du ger på så vis en gåva kontinuerligt utan praktiska problem. Equmeniakyrkan Hallundas församlingsnummer: 2613

Mer information om Månadsgivande (länk till Equmeniakyrkan)

Mer information om Kyrkoavgift (länk till Equmeniakyrkan)

Equmeniakyrkan Hallunda och Equmenia Hallunda, Hallundaplan 1, 145 68 Norsborg. Bg 192-2889. Swish 123 225 8622.