Från och med den 9 februari 2022 har Folkhälsomyndigheten beslutat om nya föreskrifter, allmänna råd och rekommendationer.

Dessa föreskrifter, allmänna råd och rekommendationer innebär att Equmeniakyrkan Hallunda nu är öppen "som vanligt" utan speciella restriktioner i verksamheten.

Vi har även fortsättningsvis vårt egna personliga ansvar - inte minst utifrån vad Folkhälsomyndigheten skriver på sidan Åtgärder mot covid-19 i februari.

Vi ska förstås var och en som besökare i kyrkan vara rädda både om oss själva och om varandra. Vi ska vara extra uppmärksamma hur andra vill bli bemötta när det gäller avstånd, hälsningsformer med mera, liksom visa hur du själv vill bli bemött.